Claes Sjöholm, Marketing Manager på Thon Property AB berättar varför Thon satsat på appar för internkommunikation till sina köpcentrum och varför valet föll på Appsales.
Internkommunikation på ett köpcentrum är en utmaning.
Att lyckas med bra internkommunikation på köpcenter är ingen enkel uppgift, i dagens smartphone-samhälle kändes en app som ett naturligt steg till en bättre internkommunikation.
Appen som kommunikationsverktyg. Appen är en central punkt för viktig envägsinformation till köpcentrens hyresgäster men fungerar även som kommunikationsverktyg vid felanmälan osv. En annan viktig del är kontaktuppgifter till både centerledning och hyresgäster. Även push-meddelanden är ett värdefullt verktyg för att snabbt nå ut med viktig information.
Enkelhet som förbättrar kommunikationen.
Våra användare tycker att appen är avskalad och lättanvänd där information är lätt att ta till sig vilket hela tiden var målet.
Appen har till stor del bidragit till en bättre internkommunikation på våra köpcenter.
Varför Appsales?
Jag uppfattar Appsales i första hand duktiga på internkommunikation och inte minst duktiga på att leverera en bra slutprodukt.
Jag har rekommenderat Appsales till andra för att de håller vad de lovar och det sker snabbt.
FAKTA:
Om Thon Property AB:
Thon Property är en del av Olav Thon Gruppen, som driver verksamhet inom olika områden, huvudsakligen egendomsutveckling och hotellnäring. Gruppen omsatte i 2014 ca 10,4 Mdkr NOK och sysselsätter ca 3 150 personer. Thon Property AB har i dag ansvaret för det Svenska egendomsbeståndet som består av tio köpcentrum.
Appar:
Thon har för närvarande appar för internkommunikation i drift för åtta köpcentrum i Sverige.
App som tjänst:
Appsales Black PLUS Native Appar.
Produktionstid: ca 2-3 veckor per app.
Appsales appar för köpcentrum.
Appsales har levererat över 70 appar till olika köpcentrum i Sverige en beskrivning av produkterna hittar ni här https://appsales.se/apparforkommunikation/